Cloud-LMS: Akademisyenler için Sıkça Sorulan Sorular

Cloud-LMS’ye nasıl giriş yapabilirim?
ÖBS (Öğrenci Bilgi Sistemi) kullanıcı adınız ve şifreniz ile giriş yapabilirsiniz.

Cloud-LMS’ye yeni dönem dersleri ve öğrenci listeleri ne zaman aktarılacak?
Cloud-LMS’ye bilgiler yeni dönem başlamadan önceki hafta sonu ÖBS’den aktarılmaktadır. Öğrenci listeleri belirli aralıklarla güncellenmektedir (Öğrenciniz danışman onayını aldıktan sonra 2 gün içinde dersinizin öğrenci listesine aktarılacaktır.).

Cloud-LMS şifremi unuttum. Ne yapmalıyım?
Cloud-LMS kullanıcı adı ve şifresi ÖBS’den otomatik çekilmektedir. O yüzden, ÖBS şifreniz ile ilgili işlemler yapmanız gerekmektedir. Bununla ilgili, Öğrenci İşleri (obsdestek@iyte.edu.tr) ile iletişime geçebilirsiniz.

İYTE’de araştırma görevlisiyim ancak İYTE öğrencisi değilim. Cloud-LMS’ye nasıl giriş yapabilirim?
Durumunuzu açıklayarak uzem@iyte.edu.tr adresine e-posta gönderip, kullanıcı adı ve şifrenizi alabilirsiniz.

Asistan rolünün yetkileri nelerdir? “Asistan” ve “Düzenleme yapamayan eğitimci” rolleri arasındaki fark nedir?
Asistan rolü, eğitimci rolü ile aynı yetkilere sahiptir. Sadece eğitimcilerin rolünü değiştiremezler. Düzenleme yapamayan eğitimci rolünde ise birçok yetki kısıtlanmaktadır. Asistanları, asistan rolü ile sisteme eklemenizi tavsiye ederiz.

Cloud-LMS’de bir dersin dönem bilgisini nasıl öğrenebilirim?
Ders içeriğine tıkladıktan sonra, ders isminin altındaki mavi renkli kategori çubuğundan “Kontrol Paneli > Dersler > 2021-2022 Güz > …” görebilirsiniz.

Dersim Cloud-LMS’de gözükmüyor. Ne yapmalıyım?
Lütfen dikkatlice tekrar kontrol ediniz. Dersiniz gözükmüyorsa uzem@iyte.edu.tr adresine durumunuzu açıklayan, ders kodunun içinde bulunduğu bir e-posta gönderiniz.

Derse ekleyeceğim öğrencinin Cloud-LMS’de iyte.edu.tr’den bağımsız bir e-posta adresi (Gmail, Hotmail) çıkıyor. Derse ekleyebilir miyim?
Evet ekleyebilirsiniz (Sisteme ÖBS üzerindeki e-posta bilgisi çekilmektedir.).

Cloud-LMS’de önceki dönemlerde verdiğim derslerin gözükmesi normal midir?
Evet. Eski dersler arşiv olarak Cloud-LMS’de tutulmaktadır.

Derslerimde randevu sistemini kullanmak istiyorum. Ne yapmalıyım?
UZEM tarafından size mail ile gönderilen yönergedeki adımları takip ediniz.

Öğrencim Cloud-LMS’ye giriş yapamamaktadır. Ne yapmalıyım?
Öğrenciler için sıkça sorulan sorulara verilen cevapları incelemesini belirtiniz. Eğer sorun hala devam ediyorsa kendisi uzem@iyte.edu.tr adresine mail gönderebilir.

Diğer soru veya sorunlar için hangi adresten sizlere ulaşabilirim?