Cloud-LMS: Öğrenciler için Sıkça Sorulan Sorular

İYTE öğrencisiyim, Cloud-LMS kullanıcı adım ve şifremi nereden bulabilirim?
Cloud-LMS’ye giriş yapmak için danışman onayı ve aktif öğrenci olunması gereklidir. Kullanıcı adı ve şifreniz, İYTE ÖBS (Öğrenci Bilgi Sistemi) sistemindeki bilgilerinizle aynıdır.

Cloud-LMS’ye yeni dönem başlamadan giriş yapmaya çalıştığımda neden hata alıyorum?
Cloud-LMS’ye bilgiler yeni dönem başlamadan önceki hafta sonu ÖBS’den aktarılmaktadır. O yüzden, yeni dönem başlamadan sisteme giriş yapamamanız normaldir. Eğer danışman onayınızı zamanında aldıysanız dersler başladığı günden itibaren giriş yapabileceksiniz.

Hazırlık sınıfındayım. Cloud-LMS’ye giriş yapamıyorum. Ne yapmalıyım?
Herhangi bir şey yapmanız gerekmemektedir. Hazırlık sınıfları Cloud-LMS’yi kullanmamaktadır.

Danışman onayını aldım. Cloud-LMS’ye ne zaman giriş yapabileceğim?
Cloud-LMS’ye giriş yapmak için danışman onayı gerekmektedir. Danışman onayından sonraki 2 gün içinde sisteme giriş yapabileceksiniz.

Cloud-LMS şifremi unuttum. Ne yapmalıyım?
Cloud-LMS kullanıcı adı ve şifresi ÖBS’den otomatik çekilmektedir. O yüzden, ÖBS şifreniz ile ilgili işlemler yapmanız gerekmektedir. Bununla ilgili, Öğrenci İşleri (obsdestek@iyte.edu.tr) ile iletişime geçebilirsiniz.

Dersim Cloud-LMS’de gözükmüyor. Ne yapmalıyım?
Lütfen dikkatlice tekrar kontrol ediniz. Dersiniz gözükmüyorsa uzem@iyte.edu.tr adresine durumunuzu açıklayan, ders kodunun içinde bulunduğu bir e-posta gönderiniz.

Dersimin randevusu gözükmüyor. Nasıl randevu alabilirim?
Randevu sisteminin açılması için dersi veren öğretim elemanının randevu planlaması yapması gerekmektedir. Dersi veren öğretim elemanı ile iletişime geçebilirsiniz.

Cloud-LMS’de bir dersin dönem bilgisini nasıl öğrenebilirim?
Ders içeriğine tıkladıktan sonra, ders isminin altındaki mavi renkli kategori çubuğundan “Kontrol Paneli > Dersler > 2021-2022 Güz > …” görebilirsiniz.

“Bu hesap başka bir sunucudan içe aktarıldı ve şifre kayboldu” hatası alıyorum. Ne yapmalıyım?
Kullanıcı adınız ile (öğrenci numarası) oturum açmayı deneyiniz.

ÖBS’ye giriş yaparken kullanıcı hesabı kilitlenmiştir uyarısı alıyorum. Ne yapmam gerekir?
Konu ile ilgili Öğrenci İşleri (obsdestek@iyte.edu.tr) ile iletişime geçebilirsiniz.

Cloud-LMS’de önceki dönemlerde aldığım derslerin gözükmesi normal midir?
Evet. Eski dersler arşiv olarak Cloud-LMS’de tutulmaktadır.

Özel öğrenciyim. Cloud-LMS’ye nasıl giriş yapabilirim?
Durumunuzu açıklayarak, uzem@iyte.edu.tr adresine e-posta gönderiniz. Size kullanıcı adı ve şifre gönderilecektir. Cloud-LMS’ye giriş yaptıktan sonra aldığınız dersleri veren öğretim elemanları ile iletişime geçip sizi derslerine eklemelerini talep ediniz.

Diğer soru veya sorunlar için hangi adresten sizlere ulaşabilirim?