İYTE Uzaktan Eğitim ve Öğretim Sonuç Raporuna Göre Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

Değerli Akademik Personelimiz,

28-29 Eylül 2020 tarihlerinde düzenlediğimiz uzaktan eğitim temalı İYTE Ⅲ. Eğitim Çalıştayı’nda gerçekleştirilen seminerler, tecrübe paylaşım panelleri, öğrenci ve öğretim elemanlarımız ile yapılan anket sonuçlarının değerlendirilmesiyle oluşturduğumuz aşağıdaki hususlara, 2020-2021 Uzaktan Eğitim Güz Dönemi  sürecinde öğretim elemanlarımızın  uymaları önemle beklenmektedir.

Tüm öğretim elemanlarımıza sağlıklı bir dönem diliyoruz.

2020-2021 Güz Dönemi

İYTE Uzaktan Eğitim ve Öğretim Sonuç Raporuna göre Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

     

  • Dersler kısa videolar şeklinde çekilerek ve dersten önce paylaşılarak, öğrenci odaklı bir öğrenme modelinin teşvik edilmesi,
  • Ders materyallerinin sunum şeklinde ya da yazılı doküman olarak hazırlanması ve dersten önce öğrenciye verilerek öğrenci odaklı bir öğrenme modelinin teşvik edilmesi,
  • Ders sürelerinin örgün eğitim ile aynı olmak kaydı ile farklı kurguların yapılarak öğrencinin derse ilgisinin artırılması, örneğin;

 

1.Ders: Önceden hazırlanan ders materyallerinin ya da asenkron olarak çekilen videoların tartışıldığı, öğrencilerin aktif olarak derse katılımlarının sağlandığı bir ders,

2.Ders: Yeni konunun anlatılması,

3.Ders: Ölçme-Değerlendirme şeklinde değerlendirilmesi.

 

  • Derslerin içeriklerine uygun olarak Teams’te ekip oluşturma özelliğinin kullanılması, öğrencilerin kendi aralarında ekipler oluşturarak etkileşimlerinin artırılması ve böylece   her ekibin üzerinde çalıştığı konuyu sunarak öğrencilerin ekip çalışmasına teşvik edilmesi,
  • Sınavlar ve öğrenci başarısının değerlendirilmesine ilişkin hususların, ilgili programın öğrenme kazanımları ve sonraki süreçlerde yaşanabilecek ihtilaflar ve denetlemeler de göz önünde bulundurularak “hukuki açıdan şeffaf, açıklanabilir ve denetlenebilir ilkeler” doğrultusunda yürütülmesi,
  • Derslerin eşzamanlı olarak Microsoft Teams üzerinden yapılması,
  • Anlatılan dersin kayıt altına alınması, öğrencilerle paylaşılması ve böylece öğrencinin pekiştirerek öğrenme sürecinin desteklenmesi,
  • Ara sınav notlarının ödev, proje, rapor sonuçlarına göre değerlendirilerek veya online sınav sistemleri (exam.iyte.edu.tr platformu ya da moodle sistemi) kullanılarak verilmesi,
  • ·      Final sınavının sunum veya sözlü bir sınav olarak verilerek (dersin niteliğine göre) öğrencinin kendisini ifade etme becerisinin kazandırıldığı   bir   öğrenme modelinin teşvik edilmesi,
  • Final ve ara sınavlar yerine  toplam 14 (Dersi veren öğretim elemanının belirleyeceği bir sayıda)  quiz verilerek  (3 veya 4 tanesi ortalamaya alınmadan istenirse), öğrenci ders kazanımlarının  süreç odaklı  olarak değerlendirilmesi,
  • Ders kayıtlarının sadece dersi veren Öğretim Elemanı  tarafından yapılması,
  • Ders kayıtlarının dersi veren Öğretim Elemanının izni ve onayı olmadan dağıtılmaması ve çoğaltılmaması,
  • Derslerin OBS sisteminde yer alan ders saatlerinde yapılması ve kesinlikle değiştirilmemesi,
  • Derslerin işleme yöntemi ve ölçme-değerlendirme ile ilgili bilgilendirmenin dönem başında hazırlanan ders içerik formunda yer alması ve kesinlikle değiştirilmemesi,
  • Derslerde ve sınavlarda uyulacak kuralların, ders öğretim elemanı tarafından yazılı olarak dönemin başında belirlenmesi ve öğrencilerin bu kurallara uymasının sağlanması,
  • KVK kanunu kapsamında tarafınıza ayrıca iletilecek açık rıza ve aydınlatma  formlarının öğrenciler tarafından doldurulması ve dersi  veren öğretim elemanına ilk derste teslim edilmesi,
  • KVK kanunu kapsamında tarafınıza ayrıca iletilecek açık rıza ve aydınlatma  formlarının dersi veren öğretim elemanlarınca  doldurulması  ve bölüm başkanlıklarına  teslim edilmesi,

önemle rica edilir.